'Nieuwe jas' voor Floritec

'Nieuwe jas' voor Floritec

Met trots introduceert veredelaar Floritec tijdens de bloeiproeven in week 24 een volledig nieuwe uitstraling én een nieuw slogan: Customized Breeding.

Het eigentijdse logo is ontwikkeld vanuit de nieuwe missie, visie en kernwaarden. De basis voor de nieuwe strategie was een klantenonderzoek waarbij de wensen en behoeften van klanten en partners in kaart zijn gebracht. Zaken als identiteit en imago, zichtbaarheid in de markt en partnerships passeerden hierbij de revue.

Customized breeding
Eén van de direct zichtbare aanpassingen is dat de slogan is aangepast van 'Breeding by Design' naar 'Customized Breeding'. Marketing & communicatiespecialist Daphne Hoogeveen: "De oude slogan bleek voor meerdere uitleg vatbaar, zowel intern als extern. In de kern levert Floritec maatwerk: we veredelen in nauw overleg met onze klanten rassen op locatie, zodat ze specifiek aansluiten bij de klimaat- en teeltomstandigheden van de betreffende klant. Een service waarmee we ons onderscheiden én die erg gewaardeerd wordt door klanten.  De slogan Customized Breeding sluit hier naadloos bij aan."
 
Beeldmerk
De vingerafdruk als beeldmerk symboliseert de nauwe samenwerking met klanten en partners. Het staat voor maatwerk en korte lijnen. Voor het wereldwijd geluk brengen met mooie rassen chrysant, potaster en potcelosia.  En uiteraard voor innovatie en het DNA van Floritec. De kleurencombinatie is anders dan we in de sector vaak terugzien. Hiermee doet Floritec recht aan het feit dat de veredelaar anders te werk gaat. Zo wordt er bijvoorbeeld voornamelijk veredeld op locatie in partnership met klanten. Volledig customized.
 
Nieuwe website
Ook is er een compleet nieuwe website online. Het assortiment neemt hier een belangrijke plek in. Er is een uitgebreid filter met data rondom de rassen, zoals regio's, kleuren, bloemgrootte en technische specificaties zoals groeikracht en reactietijd. De website is op dit moment beschikbaar in het Engels en Nederlands. Binnenkort volgen vertalingen naar het Russisch en Spaans. Daphne Hoogeveen: "Met de nieuwe strategie, het nieuwe logo en de slogan slaan we een mooie nieuwe weg in naar de toekomst!"
 
Bloeiproeven
De bloeiproeven én de nieuwe uitstraling zijn op afspraak te bezichtigen in Monster en Bleiswijk van dinsdag 15 juni t/m donderdag 17 juni van 08.30 - 17.00 uur.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v