Brands of Plants van start

20-09-2019    10:10   |    Goedemorgen

Na een jaar van uitgebreide voorbereidingen gaan Air So Pure, Smit Kwekerijen/ Eden Collection, Stolk Brothers, Addenda en Miniplanten.nl zich samen met exporteurs richten op het verder professionaliseren van de Duitse tuincentramarkt. Dit gebeurt onder de paraplu van Brands of Plants.

Doel van de samenwerking is het nog beter inspelen op de behoeftes van tuincentra, het optimaliseren van het schap en het activeren van de consument op de winkelvloer. Dit resulteert in een hogere doorloopsnelheid en minder derving.

David Stolk van Stolk Brothers: “Ik merk dat de consument blij wordt van een mooi schap. We bieden jaarrond fantastische producten. De realiteit is dat tuincentra niet altijd gelegenheid hebben het schap optimaal in te vullen en bij te houden. Er is behoefte aan individuele begeleiding om de concepten op de gewenste wijze op de winkelvloer te positioneren. Door op dit vlak samen te werken vullen we deze behoefte effectief en efficiënt in. We hebben direct contact met tuincentra en leveren maatwerkadvies.”

Bewezen succes
De concepten van de samenwerkende kwekers hebben zich de afgelopen jaren uitgebreid bewezen. Stuk voor stuk dragen ze bij aan een professionele schappresentatie van elk tuincentrum.
“We handhaven de individuele merknamen. Zij zijn immers allen succesvol, hebben een goede naamsbekendheid en zijn herkenbaar in het schap”, aldus Ruud Olsthoorn, die de merken vertegenwoordigt in Duitsland. Ook op de Nederlandse markt zijn de merken succesvol. Nicole Kester, eigenaresse van tuincentrum Ockenburgh in Den Haag, beaamt dit: “Wij hebben veel tafels staan met de betreffende productconcepten. Het voordeel is dat ons personeel de producten makkelijk en snel kan wegzetten. De kwaliteit is altijd goed en door uniformiteit ontstaat herkenbaarheid in het schap. Onze klanten waarderen dat. Het zijn onze bestverkopende tafels.”

Samenwerking met exporteurs
Op dit moment heeft een viertal exporteurs het assortiment van de vijf topmerken volledig opgenomen in de webshop. Daar zijn de producten op merkniveau terug te vinden. De verwachting is dat in een later stadium het aantal exporteurs uitbreidt. Tuincentra kiezen zelf de exporteur voor levering van de concepten.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws